< wróć do grafiki
co i po co

Czym są stylescapes?

Możecie znać je jako tablice nastroju (mood boards) lub płytki stylowe. Stylescape to kuratorska kolekcja obrazów, tekstur, typografii i kolorów, które komunikują pewien wygląd i odczucia. Określa ona kierunek widzenia i daje klientom krystalicznie czysty obraz przyszłych produktów.

Stylescapes są udostępniane klientom przed fazą projektowania graficznego, aby upewnić się, że wszyscy zgadzają się co do kierunku wizualnego. Kiedy razem z klientem podpisujemy się pod nowoczesnym, czystym i prostym projektem, mamy wizualne narzędzie referencyjne do jasnej rozmowy o dalszych losach współpracy.

Pracując z nami nad projektami można spodziewać się 3 kierunków graficznych w formie stylescapes, które przedstawione zostaną przed jakimikolwiek pracami graficznymi dla upewnienia się, że to co słownie wcześniej ustaliliśmy faktycznie wyobrażamy sobie w głowie tak samo :)

Przykładowe stylescapes poniżej.

Możemy przestać zgadywać i zacząć po prostu wiedzieć

Informacje na pewno zgubią się w tłumaczeniu na język wizualny. Możemy zadawać klientom mnóstwo pytań, ale nigdy nie uzyskamy stuprocentowo jasnych odpowiedzi.

"Nowoczesny" dla jednej osoby oznacza jedno, a dla drugiej może oznaczać coś kompletnie innego. Żeby uniknąć każdego briefa kończącego się wieloma niejasnymi celami, przeistaczającego się w zgadywankę myśli klientów używamy stylescapes na samym początku każdego projektu. Dodamy, że to na prawdę działa!

Stylescapes pomagają zamknąć lukę w wyobraźni i przekonać klientów, aby zobaczyli to, co widzisz. Obie strony mogą uzyskać na tej samej stronie informacje na temat kierunku projektowania od samego początku i mieć do nich odniesienie w całym projekcie.

Jako projektanci łatwo jest nam wyobrazić sobie, jak coś będzie wyglądać. Czasami trudno jest wytłumaczyć nasze pomysły bez pokonania dodatkowej mili. Ale dzięki Stylescapes, unikniesz niepotrzebnej, dodanej pracy i spełnisz oczekiwania swoich klientów.

Kiedy używamy

Stylescapes w naszym procesie

W naszym procesie stosujemy je przy projektowaniu wszystkich materiałów graficznych. W związku z tym zamawiając u nas logo, materiały biurowe, opakowania czy inne formy grafik po rozmowie i ustaleniu szczegółów projektu dostaniecie od nas Państwo trzy różne stylehcapes pokazujące trzy możliwe kierunki wizualne projektu. Dopiero po wybraniu jednego z nich przystępujemy do prac nad właściwymi grafikami lub stroną internetową.